tirsdag den 27. november 2012

Stars and stribes

... kan man vist sige, er temaet i denne kjole. Jeg troede, julekjolen ville være i hus, når denne velourkjole var syet.



Men nu er Mille ret petit, så den er for stor. Det er et Onion mønster, med ændringer. Jeg har lavet dråbelukningen med en trykknap, og en indvendig jerseylomme i den ene side. Trykknappen er fra min mormors kæmpe sy-gear-lager. Hun var en en dame, der samlede, sparede og brugte alt til sidste rest. Jeg synes, det er så hyggeligt at bruge hendes ting - så er hun lige lidt med.

Men nu da Mille ikke kan passe kjolen, vil jeg sætte den til salg. Det er en str 86, lavet af stribet velour og jersey med små stjerner i ærmekant og lomme. Den koster 120 kr. Er du interesseret så send mig en mail.

Jeg vil lige sige, at kjolen er ikke vind og skæv, men blot ikke særlig pænt lagt op på gulvet. Jeg må vist lige se at få taget et nyt billede.

Ha en god dag :-)

4 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet sød Line, jeg er helt vild med den. :) Hvor er det fine velour fra?
    Og hvilket nummer har mønstret? Jeg må klart lave en til Emilie, men hun er desværre i str. 92 nu, så kjolen er nok for lille til hende, selvom hun også er ret så petit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, Mette. Jeg er også blevet ret tilfreds efter at have lavet lommen om. Mønsteret har nr 10016. Det går dog kun til str 92. Men med en petit størrelse, kan man jo tillæge lidt længde

      Slet
    2. Og velouren er fra Stof2000

      Slet
  2. Tusind tak. :) jeg må straks have fat i mønstret og stof også i gang. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...