fredag den 28. december 2012

Homemade julegaver #2

Jeg nåede lige på et hængende hår at sy lidt til børnene. Jens var til julefrokost den 22. og så fik jeg sat mig til maskinen og kreeret en ting til dem hver i kreahulen.


Mille fik en vest, som jeg har set forskellige steder i blogland. Den er lavet i pink isoli, og for i bomuld med svampe. Svampene på lommerne er strygestof, hvilket betød, at jeg endelig fik taget hul på strygestoffet. Det giver en god effekt. Man skal dog passe på med kuglepenstregerne, som man tegner figuren af med, for de smitter af. Få alle kuglepensstreger klippet af!


Mads fik en homiedragt i mørkeblå med biler i huen, på lommerne og på ryggen. Den er også syet i isoli, og foret med jersey i hatten. På ryggen er en bil, også i strygestof. Og denne gang var jeg opmærksom på kuglepenstregerne.


Børnene har også været i gang hos dagplejen, så vi fik nogle fine hjemmelavede ting af dem. Det har vist været et udfordring at nå at få tingene færdigt, da spilopperne har været syge på skift i december.



Men det blev da til et indkøbsnet med håndaftryk fra Mille og et fint maleri på den anden side. Mads har lavet en undersætter med et fint maleri på. De har også hver lavet en fyrfadsstage, Mille i lyserød og Mads i lilla.

Jeg synes det er rigtig dejligt at få deres hjemmelavede gaver, hvor de selv har ført penslen. Deres dagplejemor har dog sagt at Mads ikke syntes, det var særlig sjovt at lave. Han vil hellere kaste med ting... Ja ja han er jo en dreng!

6 kommentarer:

  1. Sikke en masse fine ting Line!
    Er vild med din sammensætning af gul og pink. Vi sku næsten se den på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Libbie :-) den er lige til den store side men jeg vil prøve at fange hende med kameraet en dag

      Slet
  2. Super fine ting både du og ungerne har lavet :) Har også leget med strygestof herhjemme for første gang, du kan se mit resultat på min blog, det blev til sengetøj til nevø'en :) Godt nytår :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for det, Diana :-) Det er også et rigtig sødt dynebetræk du har lavet. Og rigtig fint med navnet i strygestof.
      Kh Line

      Slet
  3. Lækre sager, Line, det er ret imponerende syet!
    Vi fik også hjemmelavede gaver af børnene, det synes jeg er SÅ hyggeligt :-) Sjovt med Mads, han er da en rigtig dreng ^.^

    SvarSlet
  4. Tak for det, Trine :-) Når først det er klippet - hvilket tog klart længst tid i disse tilfælde - var processen ikke så lang længere.
    Ja der er vist ingen tvivl om kønnet på drengen - men det kender du nok også til ;-)
    Kh Line

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...