mandag den 23. februar 2015

Kjole mit swung

På Marapytta kurset syede jeg også en Sienna kjole. Den har en masse lækker vidde i skørtet. Udfordringen ved denne kjole var at sy lynlåsen pænt i, og at den blev usynlig. Som sædvanlig havde Line nogle gode tricks til at sørge for, at den kom til at sidde snorlige. 

Stoffet er en Liberty-lignende bomuld, der er lige så let og blød som Libertyen. Det er købt for 2 år siden hos Stof & Stuff med tanke om at bruge det til Marapytta jakken. Jeg er bare ikke så farve-modig, så jakken endte med at blive grå. Så er det godt at have en datter, der ikke har så mange farveholdninger endnu, og som jeg kan sy farverigt tøj til :-)

Mille knus-elsker kjolen og kan slet ikke vente til, hun lige vokser lidt mere, så den passer hende.


Kjolen har nogle skønne detaljer med pufærmer og en krave.




Er lynlåsen ikke fin?


God mandag :-)

11 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine ting, du har lavet på sykurset. Elsker Siennakjolen og bomberjakken. Så flotte!
    Et sykursus om året lyder som en rigtig god investering i lidt kvalitetstid uden børn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette :-) Ja et kursus om året må bestemt være på sin plads. Jeg skal bare lige finde ud af hvordan jeg får det hen til næste år med en lille bebs på slæb...

      Slet
  2. Super flot kjole og den usynlige lynlås er en lækker detalje.

    SvarSlet
  3. Lynlås... hvilken lynlås? ;-)))))
    Super flot resultat. Elsker ærmerne og kraven og swunget.

    SvarSlet
  4. Hvor er den bare flot - er helt sikker på hun kommer til at bo i den, indtil hun vokser ud af den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ketty :-) Det tror jeg også hun gør. Hun er nærmest flyttet ind i vingekjolen. Det er dejligt når de bliver glade for det man laver.

      Slet
  5. Super flot.. Flot stof og lækre detaljer..

    SvarSlet
  6. Super flot.. Flot stof og lækre detaljer..

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...