fredag den 8. marts 2013

Valket rund pude

Så er mit projekt valket rund pude kommet til en ende. Og jeg er ret godt tilfreds, selvom monteringspuden vist skal pustet lidt op for at fylde godt ud. Håber "oppustningen" kommer i brug.
 

Jeg har klippet puden til, da den blev uens i valkningen, pga. forskellige garnmærker. Alle var dog 100% ren uld, der krymper i vask, ikke noget med super wash eller blandingsgarn!
 
Den endelige diameter blev 40 cm. Bagbeklædningen blev grå bomuld, og knapperne har jeg beklædt med blå uldstof - en på hver side.
 
 
Jeg har arvet min mormors lænestol, hvor hun har brugt næsten alle aftener siden 1950 på at nørkle og se tv. Hun havde gerne gang i flere ting på én gang, kiggede i avisen, så lidt tv og strikkede - på samme tid. Mon det er noget jeg også bliver i stand til, når stolen flytter ind?!
 
Den er dog meget slidt i stoffet, og jeg vil derfor gerne have noget nyt betræk på. Pt. står den i et depotrum hos mine forældre, og jeg håber på, at den kan blive klar, til vi flytter i hus i juni. Så har jeg nemlig en lille plan om et kreahjørne i stuen med en god lampe, den behagelige stol, min nye runde pude og et lille bord til en kop kaffe :-)
 
Men hvilken farve skal jeg have stolen betrukket med? Hvad synes du?
 
Rigtig god fredag :-)

4 kommentarer:

  1. Hvor er det en smuk pude! Farverne klæder virkelig hinanden.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Tak skal du have, Christina :-)

    SvarSlet
  3. Den er fin, Line. God weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, Maria :-) også go weekend til dig

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...